Saturday, August 29, 2009

Ramadan datang lagi...

Posted by Dee Lunatik at Saturday, August 29, 2009 1 comments
Alhamdulillah hari ni masuk hari ke 8 kita semua berpuasa. Kepada yang berpuasa Selamat menuniakan ibadah puasa dan kepada yang uzur jangan lupa ganti balik nanti dan kepada yang memang sengaja malas nak puasa semoga anda suatu hari nanti anda akan mendapat sinar keinsafan di jalan yang benar.

Puasa kali ini aku berada jauh dari kawan-kawan dan keluarga. Pengalaman pertama berpuasa di perantauan tanpa insan tersayang di sisi tidak banyak bezanya dengan puasa – puasa sebelumnya. Kalau ada pon sekarang aku dah tak keluar merayap melepak di kedai makan sampai kol 3 pagi semata-mata nak sahur ngan boyfriends’ aku lagi, atau aku dah tidak dikejutkan bangun sahur dengan suara merdu mak aku lagi, aku dah tidak segairah dahulu untuk membeli keperluan raya seperti menempah baju bersama – sama kekasih hati atau sibuk menolong mak untuk menyediakan juadah berbuka. Sekarang aku cuma ada Izah, teman sebilik yang aku dah anggap sebagai adik aku sendiri.

Kehidupan di sini serba sedahana.Tiada apa yang memberatkan. Ibadah tarawikh aku lakukan seperti tahun-tahun sebelumnya cume sahur jer aku dah tak bangun untuk makan seperti dahulu lagi.

Ramadan banyak mengajar aku erti kesabaran dan kesyukuran. Semua perasaan marah , syakwasangka , ragu – ragu dan prasangka buruk aku tinggalkan disini. Aku juga berdoa agar ramadhan kali ini memberi aku kerahmatan yang berlipat kali ganda dari sebelumnya dan akan dapat menyucikan hati aku dari berperasangka buruk sesame manusia yang lain.

Sempat juga aku kembali ke kampong halaman aku di Slim untuk menyambut Ramadan pertama bersama keluargaku. Walaupon perjalanan dari Sg.rengit ke Slim memakan masa hampir 7 jam tapi alhamdulillah aku selamat sampai juga ke kampong halaman ku. Sahur pertama aku bersama keluargaku tahun ini mencuit kembali ingtan pertama aku sewaktu kecil dahulu. Meriah sungguh waktu tu. Kami ramai-ramai akan duduk di dapur untuk makan. Lauk yang mak masak pon banyak sebab kami ramai.


Selalunya waktu hari pertama sahur mak akan memasak lauk yang berasaskan ayam sebab nak umpan kitaorang supaya semangat berpuasa dan bersahur. Kemudian kami adik beradik dah mula bertanya pasal baju raya dan duit raya kepada abah. Abah hanya senum jer dan cakap puasa la dulu nanti abah belikan. Abah insan yang paling aku sayang kat muka bumi Allah ni tak pernah nak menghampakan permintaan anak-anaknya walau sekalipon. Terima kasih abah atas semuanya. Sekarang giliran akak pulak balas jasa abah yer.

Selalunya mak akan mula mencari kain untuk dibuat baju kurung seminggu selepas berpuasa. Waktu tu aku sedar mak ngan abah bukannya ada duit sangat pon, namun mereka tak pernah nak menjadikan itu alasan untuk tidak memenuhi tuntutan anak-anak mereka dan tanggungjawab mereka sebagai mak dan abah kepada kami semua. Bila dikenang-kenang besar sungguh pengorbanan mereka berdua. Aku tak rasa aku mempu membalasnya sebaik mana mereka pernah beri pada aku.

Suasana nak menjelang raya amat meriah. Waktu tu mak akan menyuruh kami semua mengemas rumah. Tempat utama yang akan dikemas ruang dapur,ruang tamu,bilik aku dan toilet. Aku ingat lagi macam mane suasana tu. Meriah sungguh. Memandangkan aku dulu duduk di quarters balai maka kemeriahannya sungguh luar biasa. Aku dapat lihat semua rumah di sekitar blok aku duduk tu melakukan pekara yang sama seperti keluarga aku sedang lakukan. Mengemas untuk memastikan tetamu berasa selesa di rumah menjelang raya nanti.Waktu tu masing-masing akan memasang lagu raya. Memang meriah. Ahhh rindunya aku pada zaman itu. 2, hari sebelom raya aku dah mula memasang langsir dan mak pon dah mula membeli barang basah untuk dibuat lemang,rendang dan lontong. Ni kira menu wajib tiap- tiap tahun la. Hihi

Abah memang teror masak lemang. Sapa yang tak rasa sila datang kerumah tok rasa yer. Hahahah. Mak plak memang teror masak rendang. Aku hanya teror makan jer. Tak susah pon nak datang kerumah Pak Deris (Abah) ngan Mak Idah (Mak) ni. Kuar jer tol Slim ambik susur ke kiri dan masuk simpang pertama selepas bus stand.Then terus naik ke atas dan cari rumah corner lot yang tiada pagar. hahahha

Bila dikenang-kenangkan semula kenangan tu buat aku tersedar seketika dimana aku berada sekarang dan siapa aku. Tak sangka sungguh sudah 24 tahun aku hidup di dunia ini. Sepanjang 24 tahun ini belum pernah sekali lagi pon lagi aku benar-benar berada sejauh ini dari keluargaku. Satu pengalaman yang menarik untuk aku simpan. Jika dulu aku tak sabar-sabar nak cepat menjadi dewasa kini aku mula merindui zaman kanak-kanak aku yang penuh dengan kegembiraan.

Buat abah dan mak, akak mintak maaf jika sepanjang akak membesar ni, akak banyak menyusahkan abah dan mak dengan kerenah akak yang macam-macam nie. Terima kasih kerana abah dan mak sempurna mendidik akak menjadi insan yang berguna.Akak tahu akak banyak menyusahkan abah dan mak selama ini, insyaallah jasa baik abah dan mak akak akan balas selagi nyawa dikandung badan.

Buat Ramadan, aku mengharapkan kerahmatan yang akan engkau limpahkan bagi umat yang berpuasa dan beribadat di dalam bulan kemuliaan mu ini. Semoga aku dan seluruh ahli keluargaku akan dirahmati. AMIN

Monday, August 24, 2009

Aku dan anak perantau

Posted by Dee Lunatik at Monday, August 24, 2009 0 comments
Ahad : 23.04.2009

Pagi ini tidorku dikejotkan dengan laungan suara mak ku yang memanggil aku dari dalam biliknya. Aku yang masih memelok bantal chomelku tersedar dan terus terjaga. Jarang sungguh aku terjaga kalau mak la yang panggil aku. Kalau abah tu yer la.. sebab sbah nyer aura tu buat aku cuak jer.. hihihi… Aku bangun sambil memelok bantalku dan eros ke bilik mak untuk bertanyakan soalan ”kenapa mak?” Rupanya mak Cuma nak tahu pukul berapa aku pulang pada hari itu. Setelah aku cakap selepas zohor aku masuk semula ke bilik aku yang betol-betol bersebelahan dengan bilik mak ngan abah. Mulanya aku mahu jer sambung tido aku ini tapi ntah kenapa rasa tak best plak dah bangun tido balik. Aku keluar semula untuk mendapatkan adik bongsuku yang chomel seperti afdlin shauki di ruang tamu. Kulihat dia masih lagi tido, nak ku kejot tak sampai hati la pulak. Aku kebilik semula lantas tuala mandi ku capai dan aku segera ke bilik air.

Setelah mandi aku lihat mak sudah pon bersiap-siap mahu ke pasar. Dah lama rasanya aku tidak kepasar basah ditempatku ini. Aku bersiap kerana aku mahu mengikuti emak dan abah ku ke pasar pagi tu.Oh yea adik perempuanku juga ikot sama kerana dia mahu mencari tudung ala ikin mawi. Aper-aper jer la asah janji kau happy.. ^_^

Setelah pulang dari pasar mak sudah mula memasak untuk lauk bekalan aku pada petang itu. Bila aku tanya ada aper yang boleh aku tolong emak hanya menjawab ”kemas aje baju kau tu nanti tak der la kelang kabot” hmmm mask nie masih seperti dulu... dia takkan kasi punya kau nie masak... cam ner la aku nak dapat resepi ai tangan dia cam nie... hmmm -_-

Selesai memasak mak memanggilku untuk menyuruh aku membungkus lauk-lauk yang dimasak tadi. Hmmmm sedapnya ada udang sambal,ada ayam goreng ada gulai ikan aper ntah,,,tapi aku Cuma ambik ayam dan smabal udang sahaja. Kemuadian mak pesan lagi suruh akau megambil agar-agar didalam peti ais yang dibuatnya semalam. Setelah semuanya aku siap bungkus mak cakap lagi ” akak nasi mak tak masak lagi, nanti akak beli la yer..: hmmm agak kecewa disitu.... -_-

Aku mengambil bus pukul 3 pada petang itu. Perjalanan yang hanya memakan masa 1 jam pon boleh buat aku terlelap sekejap kerana kepanasan. Tak lama pas tu aku sedar-sedar kau dah sampai pon di KL. ^_^ Aku berhenti di Masjed Jamek kerana ada benda yang perlu aku beli. Setelah bargasi dan lauk yang dibelakkan tadi aku simpan di loker MYDIN aku teros memulakan perjalanan ku untuk ke kedai buku yang terletak di hadapan SOGO. Aku cari Al-Quran buat temaku kerana dia memesan senaskah untuk dijadikan hantaran perkahwinannya yang bakal berlansong pada hujung bulan 10 ini. Setelah itu aku cari pula buku betajuk ”Rahsia Suami Isteri” untuk aku jadikan hadiah buat dirinya agar dia bersedia menempuh alam perkahwinan nanti.

Selesai membeli dan berjumpa dengan kawanku buat seketika, aku meneruskan mengambil bargasiku semula dan meneruskan perjalanan ke Steten LRT Star kerana aku perlu berada di Bandar Tasik Selatan selewat-lewatnya pukul 5.30petang. Dalam perjalanan itu sempat juga aku membeli kopiah untuk kuberi pada temanku disini.

Tren tiba tepat pada pukul 5.17 petang. Aku tiba lewat 5 minit dari masa yang dijanjikan. Aku kemudian menalifon warni bertanyakan dimana dia kerana aku perlu berjumpa dengan dia. Setelah lokasi dikesan aku segera pergi kearahnya. Mak dan adik-adiknya turut serta menemaninya pada petang itu. Setelah bersalaman kami membeli tiket KLIA transit ke Salak Tinggi kerana kami semua sudah berjanji untuk berjumpa dengan Cik Azim pada pukul 8 malam itu.Oleh kerana kami ini menumpang keretanya balik semula ke Yard maka kami sampai awal petang itu. Jam 6.30 petang akmi sudah tiba disitu. Yen masih tak tiba lagi.Maner la budak nie. Kejap lagi dah nak berbuka. Setelah abang kat situ kata dah boleh berbuka, aku ngan wani mengeluarkan bekalan kami dan makan disitu. Tapi kami hanya makanbuah dan agar-agar sahaja kerana kami masih menunggu Yen untuk berbuka sekali.

7.30 malam Yen sampai juga akhirnya. Setelah berborak serba sedikit kami mulakan makan kami malam itu. Yen juga mengeluarkan lauk yang dibawanya. Meriahlah kami 3 anak perantau duduk dikerusi stesen KLIA transit itu untuk berbuka. Selesai makan dan mencuci bekas yang dibawa,dan mengemas “Meja Makan” kami, tak lama lepas tu kereta Cik Azim pon sampai.

Perjalanan malam tu agak perlahan. Rupanya Cik Azim tak sihat. Dia demam. Patotlah dia bawak kereta perlahan jer malam itu. Kami berhenti di pagoh untuk seketika. Sambil duduk minum tak lama pas tu Cik Azim memberi cadangan untuk bermalam di Kulai kerana dia sudah tidak terdaya meneruskan perjalanan lagi. Memandangkan kami semua ini hanya menumpang jadi kami tak banyak ragam. Boleh ajer. Selesai check in Au, Warni dan yen tido dengan penuh rasa selesa. Nasib kali ini bantal chomelku aku bawak bersama jadi bila tido tu rasa best la sikit. ^_^

24.08.2009

Jam 430 am aku,bangun untuk mengejutkan warni bersahur. Tapi warni tido lagi. Aku pon tido la jugak. Tak lama pas tu Yen la yang mengejotkan ami berdua bangun bersahur. Baki lauk berbuka tadi kami keluarkan semula dan makan beramai – ramai. Setelah selesai kami mandi dan mengemas semula baju dan beg yang dicampak entah dimana malam tadi. Jam 530 am kami semua sudah berada dibawah lobi mengunggu cik azim tak turun-turun lagi. Setelah semuanya check out perjalanan dimulakan semula pada 540 am.

Hujan renyai pada pagi itu. Aku lihat yen dan warni dah tido, Aku masih terjaga hanya memerhatikan cik Azim memandu dalam keadaan yang agak merisaukan pagi itu. Lama aku terjaga ntah bila aku pon terlelap. Aku sedar semua aku sudah berada di Kota Tinggi. Aku lihat warni dan yen masih tido. Cik Azim pula masih memandu dalam keadaan perlahan pagi itu. Pagi itu aku lihat kereta tak banyak. Pemanduan Cik Azim dah menurun ke pada 93 km per jam semula. Aku lihat jam sudah makin hampir ke pukul 7 pagi. Dan kami masih didalam kereta. Lebih kurang pukul 720 pagi kami semua sampai di Office Ramunia. Beg dikeluarkan dari bonet kereta dan aku,yen dan warni jalan balik ke bilik kami. Aku dengan bantal chomelku nampak memukau orang lain pagi tu sampai ada yang bertanya baru nak lapor diri ker.. hahaha kelakar sungguh pak cik berbaju biru tu.

Hmmm tak sangka betol aku, dalam 24 tahun ni, inilah kali pertama aku makan berbuka puasa di stesen bertiga ngan kawan seperantau aku dan kali pertama sahur di bilik hotel yang lawa jugak la... Inilah yang dikatakan nasib perantau...huhuhu....haa lupa pulak bilik hotel tu aku tak kemas pon dan tak kasi diaorang kemas pasal ingat story cik raslan dan wife dia mengenai sikap menegmas bilik hotel tu... hihihihih

Well thats all for todays... arios….

Tuesday, August 18, 2009

Kosong

Posted by Dee Lunatik at Tuesday, August 18, 2009 3 comments
Jam kat laptop aku ni dah melangkaui 12.57 minit pagi. Aku masih di sini sendirian melayani perasaanku yang satu ini. Hari ini aku lalui dengan penuh hiba. Talifon bimbitku yang sudah ketiadaan kredit. Sengaja aku biarkan ia tidak ber isi , setiap msg yang masuk aku hanya membacanya sepi tanpa memberi sebarang reaksi suka atau tidak Setiap panggilan yang kuterima aku lihat dahulu siapa pemanggilnya jika penting aku jawab jika tidak aku biarkan sahaja ianya berdering tanpa sesiapa pon menjawabnya.

Hari ini aku isytiharkan hari aku melayan perasaan aku. Sudah lama aku biarkan perasaan seperti ini berkubur dan membeku, namun malam ini ianya datang mengetuk semula ruang minda dan hatiku yang kosong, dikala ini. Lagu yang sedang bermain di laptop ini sengaja aku biarkan shuffle untuk menaikkan semangat aku semula namun lain yang diharap lain pulak yang menjadi. Semua lagu yang di “shuffle” lagu yang mendayu-dayu. seolah-olah memahami isi hatiku tika ini.

Dari pagi tadi aku tak menjamah sesuatu yang boleh dipanggil makanan. Aku hanya minum air dan makan biskut sahaja. Malas sungguh rasanya hari ini.Seleraku lari entah kemana pagi tadi. Malamnya aku keluar bersama teman serumahku Izah untuk makan malam di PPRT namun selera makanku malam ini hilang bila menu yang aku pesan tiada. Setelah memesan The O Suam kurang manis beserta air suam aku memulakan bicaku dengan izah. Aku bertanyakan pasal perancangan aku dan dia untuk pulang ke kampong halaman kami pada hari Jumaat ini. Hurm walaupon aku boleh dikatakan setiap minggu balik ke Kg halaman aku namun kepulangan aku kali ini aku rasakan sarat dengan pelbagai mainan perasaan yang perlu aku leraikan sebelum aku pulang semuala ke sini.

Selalunya jika aku punya masalah ubat terbaik yang aku akan lakukan adalah pulang dan berjumpa dengan ahli keluargaku. Walaupon mereka tidak berbuat apa- apa dan tidak pon mengetahui permasalahan yang sedang aku hadapi kini, namum menatap wajah riang mereka, mendengar hilai tawa mereka dan melihat keletah mereka , aku rasa sudah cukup untuk membuatkan aku kembali bersemangat semula.

Memori Tanjung Balau masih lagi menghantui mindaku kala ini, Walau kata sudah berucap dan persetujuan telah dicapai entah kenapa aku masih merasa hiba dan sayu seperti ini. Lagu “Selagi ada cinta” dari Ning Baizura dan “ bila rindu” dari Ruffedge membuatkan aku teringat akan semua kisah lama yang pernah berlaku dalam hidupku ini, Sebuah kenangan yang aku simpan sejak setahun yang lalu tanpa sesiapa pon yang menegtahui akan kisah sebenarnya. Aku biarkan diriku melayani perasan ku yang sedang berkecamuk ketika ini. Aku diam tanpa memikirkan apa – apa.

Bantalku yang chomel ini, kupeluk erat dan seolah-olah melepaskan rinduku pada kekasih lama yang telah aku tinggalkan dahulu yang kini entah di mana dia berada. Izah pula sudah lama dibuai mimpi sambil memelok bantal busuknya, sedang aku masih berjaga dan masih setia mendengar lagu – lagu yang bermain di laptop ku ini. Mataku sudah mula melayu perlahan demi perlahan.Fahamlah aku kalau aku sudah mula mengantok. Kuperlahankan “volume" di laptopku dan ku tamatkan apa yang aku tuliskan ini. Duhai malam yang sunyi, kau bawalah segala hibaku ini pergi bersama malammu. Bila mentari mula menyinar esoknya cerialah aku hendaknya.

1.39 pagi – 18.08.9
AMIN

Monday, August 17, 2009

Salahkah aku ??? Ikhlas tapi jauh – Coretan hati 17.08.2009

Posted by Dee Lunatik at Monday, August 17, 2009 0 comments
Hurmmm semalam bukanlah hari yang ceria buat aku berbanding hari sabtu yang baru ku lewati kelmarin. Semalam aku rasakan jiwaku suram , sunyi dan sepi. Aku sendiri lemah mengharungi hari semalam yang kurasakan lambat sangat berlalu. Entah kenapa emosiku sukar untuk dikawal semalam. Aku lalaui hari-hariku semalam dengan penuh kelesuan. Walaupon aku keluar dari tempat tinggalku untuk menikmati pemandangan indah di Telok Sengat bersama teman serumahku, namun jiwaku masih kosong dan sunyi. Ada sesuatu yang sedang menaggangu fikiranku kini. Sesuatu yang membuat aku ingin mengimbas kembali hari yang kulewati semalamnya.

Sabtu – 15.08.2009
Hari ini aku bangun awal untuk menolong izah teman serumahku memasak. Seawal jam 5 pagi, aku sudah pon terjaga dek kerana percikan silauan lampu neon yang kedudukannya betol-betol menghadap muka aku yag tak berapa nak chomel cam afdlin shauki nie. Hihi. Hari itu agendanya adalah mandi di air terjun Kota Tinggi, namum oleh kerana sebab yang tak dapat di elakkan kitaorang pon tukar plan dan memilih untuk bersantai di Tanjung Balau.

Nak dijadikan cerita pada hari yang sama juga kawan aku datang dari KL semata-mata nak berjumpa dengan aku. Kedatangannya bukanlah kosong tapi membawa sugunung harapan yang tidak ku duga lansung. Tengah hari tu, selepas habis waktu kerja aku megambilnya di tempat penginapan sementara dia dan kemudian kami pon bergerak ker Tanjung Balau. Selepas makan Izah, teman lelakinya dan kak Kushie pon mandi sementara aku dan kawanku hanya berjalan menyusuri pantai sambil berborak.

Setelah agak jauh aku dan dia menyusuri pantai, lalu kami pon mengambil keputusan untuk duduk di sebatang kayu yang terdampar di pesisir pantai itu.Maka segala yang tersurat dan tersirat diluahkan pada waktu itu. Kedatangannya ke sini untuk mencari satu kepastian yang aku tak pernah duga akan terpancul dari bibirnya. Setelah mendengar aper yang diluahkan aku memberi jawapan yang ikhlas dan jujur dari hati aku. Berat untuk aku luahkan aper yang ku simpan kerana aku tahu jawapan aku nanti pasti akan melukakan hatinya. Sangkaan ku tepat bila habis sahaja aku memberi jawapan dan penjelasan maka riak wajah mukanya terus berubah. Aku dapat rasakan kesuraman pada tutur katanya dan tingkah lakunya. Segala yang dilakukan selepas itu serba tak kena. Melihat dirinya membuatkan aku hiba dan sayu. Ingin aku peluk tubuhnya dan biarkan dia melayan perasaan dirinya tika itu, tapi aku sedar siapa aku , siapa dia dan dimana kami berada. Aku hanya mampu melihat dirinya dengan penuh rasa simpati.

Salahkah aku beterus – terang denga apa yang aku rasakan? Salahkah aku jika jawapan yang kuberi bukan seperti yang dia harapkan dan adakah aku yang bersalah jika aku menolak permintaan dirinya??? Sepanjang hidupku, aku rasa aku selalu mengalah pada diri sendiri dan menurut apa yang dimahukan oleh semua orang disekilingku walau ada kala aku tak selesa dengan semuanya. Pengalaman hidupku yang singkat ini banyak mengajarku untuk berterus- terang dengan apa yang aku rasakan. Walau ianya pahit untuk ditelan tapi ianya lebih baik dari aku menipu hanya untuk menggembirakan hatinya. Kini hubungan aku dan dia sudah tidak seperti dahulu. Tiada lagi gurauan mesra dari msg dan panggilannya. Aku hiba dengan semua ini. Malah aku rasakan aku sudah kehilangan lagi seorang kawan yang jujur pada diriku ini.

Sepanjang malam tu aku tidak lena tidur kerana terlalu memikirkan apa betul tindakan yang aku ambil siang tadi. Runsing kepalaku dibuatnya. Aku melayani perasaanku berseorangan tanpa dia ataupon sesiapa. Ingin sahaja rasanya aku ke tempat persinggahan dia dan menatap wajahnya semula, namum aku tidak seberani itu. Aku masih sedar akan batas-batasku.

Ahad -16.08.2009

Aku bangun dari tidurku dengan perasaan yang bercampur baur. Kepalaku pening, mindaku runsing dan hatiku gundah gulana. Aku ingin segera berjumpa dengan dirinya pagi itu kerana aku tahu dia akan bergerak ke KL semula. Aku msg dia namun respon yang diterima kurang menyenangkan. Aku mahu berkata padanya yang aku mahu jumpa dirinya namum ntah kenapa lain yang difikir lain plak yang aku katakan pada dirinya. Mungkin kerana tak mahu menambahkan lagi hampa dijiwanya. Bila aku sudah bersiap mahu ke tempat persinggahannya dia memberitahu aku yang dia sudah jauh meninggalkan kawasan ini dan sudah menuju ke KL. Sedih sangat aku rasakan pagi itu. Aku tau dia pon mesti sedih sebab tu dia tak sabar-sabar nak meninggalkan tempat ini.

Aku cuba isi hari mingguku dengan keluar bersama Izah. Namun jiwaku masih terasa sayu dengan apa yang berlaku. Sepanjang hari aku berfikir apakah salah tindakan aku untuk berlaku jujur pada dirinya tentang apa yang aku rasakan. Adakah aku yang bersalah atau dia yang tidak boleh menerima kebenaran disaat itu. Hurmm apalah yang sedang direncanakan oleh Yang Maha Besar untuk aku hambanya yang hina kali ini. Aku pasrah pada dugaan yang ditimpakannya. Aku cuma mampu berdoa agar semuanya akan kembali seperti biasa.

Isnin – 17.08.2009

Aku masih di sini, duduk di officeku membuat apa yang patot aku lakukan. Namun fikiranku masih celaru dengan memori yang baru kulewati semalam. Kini aku cuma mampu mengharapkan agar dia faham akan apa sebenarnya yang terjadi dan kenapa keputusan itu yang aku pilih. Aku belom bersedia untuk dimiliki dan aku masih belum membuka pintu hatiku ini untuk dicuri sesiapa. Berilah aku waktu untuk aku merawat luka yang terpendam ini. Aku juga manusia yang punya hati dan perasaan untuk aku jaga.

Buat temanku nota ini khas untuk dirimu ..

Maafkan aku kerana aku tidak merasa seperti apa yang kau rasa. Maafkan aku kerana aku belum bersedia. Maafkan aku kerana aku telah meruntuhkan harapan yang kau bawa bersama tika kau datang bejumpa dengan diriku. Maafkan aku jika kejujuran aku ini menyinggung perasaanmu.

Johor – Tanjung Balau

Kau meninggalkan seribu satu kenangan yang tidak mungkin bisa aku lupakan. Setiap memori yang berlaku disini akan kusimpan sebagai satu kenangan yang terindah yang bisa memantangkan aku lagi.

Tuesday, August 11, 2009

Hari Ini

Posted by Dee Lunatik at Tuesday, August 11, 2009 0 comments
This song is sing by my favorate local artist Afdlin Shauki. lagu nie lagu OST filem SUMOLAH yang hanya dapat ditayangkan kat panggung kita selama 1 minggu jer tahun lepas. I love the melody n lyric of this song. Well what can i say it's Afdlin magical touch.. hihi always have its own soul. Congrates to Afdlin for creating this beautiful song...


Sejak mula hingga kini ku lena
Keringatku hanya sia-sia
Sendirian ku abaikan dunia
Menunggu nanti aku tiada
Tiba-tiba
Tersentuhnya aku terjaga
Duniaku penuh dengan kemungkinannya
Aku pasti akan bersama
Mencari bahagia

Suatu hari
Tiada lagi
Ku abaikan anugerah yang diberi
Kini pasti
Akan kutempuh segala-galanya
Biar nanti
Ku mengerti
Mengapa kau dan aku di sini

Belaianmu mengajarku ertinya
Kehidupan yang tiada terduga
Kepastian yang tiada ku dahaga
Mengundang rasa hidup bermakna

Kini mahu ku coretkan liku - likunya
Kini akan kukatakan keindahannya
Kau tahu aku dan kita sama
Sama mancari bahagia

Hari ini ku kan pergi
Mencari siapa sebenarnya diri
Aku pasti akan menempuh segala – galanya
Biar nanti ku mengerti
Mengapa kau dan aku disini

Tidak lagi aku mahu
Dibelenggu kegelapan dalam hidupku
Dan tanganku yang terbuka
Aku syukuri segala kurniaannya

Hari ini ku kan pergi
Mencari siapa sebenarnya diri
Aku pasti akan menempuh segala – galanya
Biar nanti ku mengerti
Mengapa kau dan aku disini

Saturday, August 1, 2009

Take this quiz if ur single.

Posted by Dee Lunatik at Saturday, August 01, 2009 0 comments
Your Result: Stop Everything RIGHT NOW and call your "Back-Up Plan"

Congratulations, your Soul Mate is single, available right now and you have their phone number saved on your cell phone. You most likely talk to this person all the time. The problem is, you are too busy looking for that right person in all the wrong places. You have been dumped and disappointed countless times within the past few years, all because the people you've been chasing are too busy looking for their Mr or Mrs Right the same way you are. That is why you fail at love almost every time. But, you have 1 perfect partner in your life right now that you consider your 'back-up plan.' You don't want to attempt to date your 'Back-Up Plan' because if it doesn't work out then you are left starting from scratch. Its time to put that person center stage 'NOW' because it is quite possible that they are moving on and about to drop you totally. Who is that person you talk to regularly that may live out of town or isn't quite the 'winner' you're looking for, who always is honest, makes you feel good whenever you speak to them, has gone out of their way to accommodate you and would do anything for you if you asked? It's time to give them a call because you won't be able to much longer.


I take this quiz on the facebook. The result surprise me because it is ape yg saya lalu sekarang. Should i call back my Yogi or let it go and move on??? hurmmm maybe keputusan ini hanya kebetulan... Wallahuallam la